Bon Marché

Het bouwen van de nieuwe magazijnen "Au Bon Marché" werd voltooid in 1888. Ondertussen ontdekt Aristide Boucicaut het belang van publiciteit. Ze laat affiches, catalogi, agenda's en publicitaire prenten (chromo's) drukken. Het idee van lithografische chromo's was werkelijk geniaal. De kinderen trekken hun mama wekelijks mee naar de "Bon Marché" om hun prent te bemachtigen.
Week na week groeit hun fantastische verzameling.
Aristide Boucicaut heeft inderdaad beroep gedaan op de befaamdste lithografische drukkers van die tijd. Zo werden er prenten gedrukt bij: de grootste specialisten: Appel, Baster et Vieillemard, Champenois, Hutinet, Kimel, Minot, Sicard, Sirven, Testu et Massin en Vallet et Minot.
De chromo's zijn tegenwoordig relatief zeldzaam niettegenstaande de grote oplagen van 100.000 tot 400.000 exemplaren van toen. De meeste prenten zijn in de loop der jaren verloren gegaan. Daardoor hebben bepaalde verzamelaars het moeilijk hun verzameling te vervolledigen.